בדיקות תקופתיות של חשמל

שירות בדיקות תקופתיות של חשמל ותחזוקה מונעת בלוחות חשמל בבתי עסק ומבני מגורים וכן מתן אישורים עבור רישוי עסקים, הן חשובים במיוחד בכל בית או בית עסק, דבר שלא כדאי להקל בו את הדעת ולהתייחס לעניין ברצינות רבה.

מתי עושים בדיקה תקופתית של לוחות חשמל?

רצוי לבצע את הבדיקה פעם בשנה בעומסים מלאים.

חברות רבות מאפשרות הסכמי שרות ארוכי טווח עם הלקוחות, ודואגות לתאום וביצוע הבדיקות התקופתיות ונותנות שרות ומענה כולל לתחזוקת הלוחות ומערכות החשמל. ומנפיקות אישור תקופתי לצורך רישוי עסקים, חברות הביטוח ושירותי כיבוי אש והצלה.

מדוע צריך בדיקות תקופתיות ?

בדיקה תקופתית של לוחות החשמל מאפשרת לאתר תקלות מבעוד מועד כגון: מגעים רופפים, התקנות ורכיבים לקויים, עומסים לא מתואמים לציוד ובלאי תקופתי. גילוי הכשלים מבעוד מועד מקטין את הסיכוי לשריפות/ קצרים במערכות וחוסך זמן וכסף ע"י טיפול נקודתי ומניעת השבתה בלתי צפויה של המערכת. הסכנה החמורה ביותר הניתנת למניעה ע"י הבדיקה התקופתית הינה שריפה. רוב השריפות נגרמות כתוצאה מכשל חשמלי בלוחות ובמערכות חשמל. תקלות נוספות שאפשר למנוע הן: סכנת התחשמלות, הפסקות חשמל, הפרעות במתח, הפרעות בתפקוד הרכיבים שבלוח החשמל ועוד. חברה מקצועית לעבודות חשמל מבצעת בדיקת לוחות יסודית במערכות מתח גבוה ומתח נמוך הכוללת בדיקה וטיפול תקופתי וכן צילום תרמוגראפי המבוצע באמצעות מצלמה אינפרא אדום (כולל הפקת דוחו"ת מצלמה).

מהו צילום תרמוגראפי ?

צילום תרמוגראפי מתבצע ע"י חשמלאי מוסמך בלבד. החשמלאי נעזר במצלמה המשתמשת בטכנולוגיית אינפרא-אדום על מנת לייצר תמונה המציגה את כמות החום אשר המכשיר הנבדק פולט בכל נקודה, כאשר הנקודות החמות ביותר, המועדות לתקלות, מובלטות. לאחר עיבוד הנתונים, ניתן להגיע לדיוק מרבי בנוגע לתקלות הקיימות במכשיר.

בשל מורכבות הבדיקה, חשוב לבחור באיש מקצוע בעל ניסיון. אשר מעניק שירותים בתחום החשמל, הפיתוח והתשתיות, חשוב שהשירותים שניתנים יהיו ע"י מהנדסים וחשמלאים מוסמכים ומקצועיים. החברה דוגלת במתן שירות מקצועי, איכותי ויעיל ללקוחותיה, תוך כדי עמידה בתקני הבטיחות.

חשמלאי מוסמך – https://kobielectric.co.il/ חשמלאי בודק ומוסמך

תחזוקה מונעת תקופתית של הלוחות מאפשרת איתור תקלות וליקויים אשר עלולים לגרום לכשלים, שריפות, נזק למכשירי החשמל שלך וכן מונעת השבתות בלתי צפויות!

חשמלאי מוסמך

חשמלאי מוסמך יטפל בכל סוג של תקלת חשמל ויתקין כל ציוד חשמלי שיידרש. תמיד רציתם להתקין מערכת חימום מים למטבח או לאמבטיה, או אולי מאוורר תקרה או גוף תאורה משוכלל? חשמלאי מקצועי יבצע כל עבודה הכי מסובכת בצורה הטובה ביותר, פעמים רבות עולה הדרישה של נקודת חשמל חדשה או נקודת תאורה, אפילו התקנת מפסק תאורה. ניתן לקבל מענה לכל בקשה. לתכנן מחדש את מערכת החשמל.

דוגמא נהדרת לביצוע עבודה של חשמלאי מוסמך

איך לאתר ולבחור חשמלאי?

כמובן שבעידן המודרני התשובה תהיה לחפש ברחבי הרשת האינטרנטית. האינטרנט יהווה עבורכם כלי מיון וסינון ראשוני נהדר.

  • ראשית, מומלץ לחפש חשמלאי לפי אזור מגוריכם. כך, תבטיחו לעצמכם זמינות ומידיות רבה יותר.
  • בהקשר לזמינות, מומלץ לאתר חשמלאי המספק שירות 24 שעות ביממה, למקרים בהם תפסה אתכם בשעות הליל תקלה שאינה סובלת דיחוי.
  • בהקשר להצעות מחיר, שימו לב שבמקרים אחדים תוצע לכם הצעת מחיר מראש ואילו במקרים אחרים רק לאחר הערכת מצב, תקבלו הצעת מחיר. בכל אופן, מומלץ להימנע ממחירים מופרזים וגם ממחירים ירודים באופן שערורייתי, שכן הם עשויים להצביע על עבודה לא מקצועית בעליל. במקרה שאתם מתלבטים לגבי המחיר, מומלץ למצוא מחירון ממוצע בשוק שיספק לכם קנה מידה להשוואה.
  • חשוב לוודא שהחשמלאי הינו מוסמך ומורשה לספק לכם שירות בתחום הנדרש.
  • חפשו המלצות וביקורות באתרים המקצועיים, ברשתות החברתיות ובאתרים המספקים מדרג לנותני שירות מקצועיים.

רישיון הסמכה לעיסוק בתחום החשמל

ראשית, חשוב להבין שישנם מספר רישיונות ממשלתיים לעיסוק בתחום ולא כל אחד רשאי לבצע כל עבודה ופעולה. הנושא רישיון של "חשמלאי-עוזר" מחויב לעבוד בפיקוח ישיר של חשמלאי ראשי/מוסמך. גם נושא רישיון "חשמלאי-מעשי" מוגבל לעבודה תחת פיקוחו של חשמלאי ראשי/מוסמך ולו ישנם מספר תחומי אחריות ועבודות חשמל בהם הוא רשאי להתעסק. לעומתם, חשמלאי "ראשי" או "מוסמך" רשאי לבצע את כלל עבודות החשמל מבלי פיקוח, כשההבדל העיקרי בין השניים הוא הבדל דק הקשור לעוצמת הזרם החשמלי בהם הם מורשים להתעסק. מומלץ לברר זאת עמם מראש.