מבנה ותפקידי האישה במערכת הזוגיות

אן אנחנו מגיעים לאחד הנושאים המרתקים והמאלפים ביותר במשחק הזוגיות, נשתדל בקיצור לכסות את מרבית הנקודות  המיוחסות  לפרק זה. מבנה האישה, על מנת להבין את מבנה האישה נחזור למקורות ונראה כיצד בריאת האישה מיושמים במציאות של ימינו…(בראשית י"ח) "ויאמר…"לא טוב היות האדם לבדו אעשה לו עזר כנגדו" בניגוד ליצירת האיש (אז אמר הקב"ה  נעשה אדם בצלמנו ודמותנו) המושג אעשה אישי וקרוב יותר מ"נעשה" לכן אומרים חז"ל בגלל שנוצרה קרובה יותר לקב"ה מידת הרגש בה גדולה יותר ונשמתה טהורה יותר, בגלל מידת הרגש האדירה באישה, קיימות בה  התכונות הבאות ונעבור עליהם בקצרה: א.זקוקה כל הזמן למחמאות, כמו אוויר לנשימה בלי זה היא פשוט נובלת, (שימו לב גברים יקרים לפרגן כל הזמן לא רק כשצריך משהו מהן)

ב. דאגנית יותר, איחורים של הבעל,הילדים,מצב בבית, ולכן היא גם אוהבת לדבר הרבה, הרבה ,הרבה, הרבה ,הרבה….  כדי להרגיש שמבינים אותה(חסד גדול להקשיב לאישה, עושה אותה יותר רגועה ושמחה)

ג. מעצם הרגש היא מגיבה מ"המותן" תגובות לא צפויות, ולא רציונאליות נהנות לבכות בסרט מרגש (ולכן קשה מאוד "להבין ראש האישה" כיוון שרק מי מבין את מבנה האישה יידע כיצד להתחבר לרגשות כאלו, (גבר שאומר לאישה למה היא בוכה בסרט פשוט לא מבין שכך היא נוצרה)

ד. כדי להמשיך את מבנה האישה נקרא פסוק נוסף (בראשית כ"ב) "ויבן  ה' אלוקים את הצלע אשר לקח מן האדם"…. חז"ל אמרו : "בינה יתרה ניתנה בנשים" פירוש- בינה מלשון בניין, היא מבינה דבר מתוך דבר מבחינה בפרטים קטנים שגבר אינו מבחין בהם וכאן היא משלימה אותו, ועקב שימת דגש על כל הפרטים קורים הדברים הבאים:

ב. נהנות מאוד מקניות, חגיגה לעיניים, לא מתעייפות, הפוך מגברים.

ג. פחדים- עם כל המשימות הגופניות והנפשיות האדירות שהאישה עושה מספיק שיעבור ג'וק קטן לידה היא יכולה להיכנס לפאניקה אדירה ולברוח מהחדר כל עוד נפשה בה… וזאת עקב מידת הדמיון שגדולה יותר אצלה. מידת הדין- מכיוון שאישה נבנתה מעצם (בניגוד לאיש שנוצר מעפר) מידת הביקורת אצלה מאוד מפותחת , וקשה, היא ביקורתית מאוד ונדבר על זה יותר בפרק "החמות והזוגיות".

ד. אינה מקבלת פיוס, היא תוכל לסלוח לו אבל לא לשכוח לעולמים גם אם יהיה לה אמנזיה, את זה היא לא תשכח… זכרו היא נוצרה מעצם ולכן היא גם קשה יותר.

ה.טובה יותר בחינוך ילדים לא מתרגשת מדמעות של ילדים בקלות קשה "לעבוד" עליה ולכן היא נקראת עקרת הבית מלשון עיקר הבית (היא גם יכולה לעקור את הבית…).

ו.מבחינה בצדדים חלשים בכל תכנית בגלל כושר ההבחנה שלה בפרטים והחוש הנשי המפותח שלה.

ז.מכרת באורחים טוב יותר פרוש- יש לה חוש שישי אומרים חז"ל, יכולה לא לאהוב מישהו ולתת דעה שלילית עליו ללא סיבה הגיונית אבל כדאי להקשיב לה כי "יש לה את זה"

ח. משמשת "עזר כנגדו" לאיש, פרוש אם "איש ואישה זכו" (זוכרים, מלשון זיכוך? מידות טובות) תהיה לו עזר ואם אין ביניהם מידות טובות אומרים חז"ל תהיה כנגדו…

לסיכום- אישה אשר רוצה שמערכת הזוגיות שלה תצליח חייבת לעשות מספר דברים:

א.     ללמוד איך בנוי בן זוגה מבחינה רגשית ושכלית וללמוד לדבר בשפה שלו כדי לתקשר איתו נכון.

ב.     לתת לבן הזוג שהוא שכלי יותר נקודות זכות בגין תכונה זו ולדעת(בהתאם למצב) מתי וכיצד להחלטות שכליות לקרות ולתפוס מרכז בחיי הזוגיות(ויש הרבה כאלה).

ג.       לדעת מתי ואיך להעביר אליו מסרים (למשל לא כשהוא רעב ועייף מעבודה) מכל הסוגים.

ד.      ללטף את מידת הגאווה שלו, כמו שאסור לפגוע במידת הרגש שלה חמור מאוד לפגוע במידת הגאווה של הגבר (יכול להביא לתוצאות אסון).

ה.     לדעת להעניק חום ואהבה כמו לילד הקטן(הוא זקוק לזה מאוד).

ו.       ההבדל בין ילדים קטנים וגדולים(כמו הבעל) בסוג הצעצועים יש להם כל מיני תחביבים כמו לילדים, צריכים לשחק ולהרגיש ילדים לא למנוע זאת מהם (מינון נכון).

ז.       לפטם אותו נכון (אוכל משפיע עליו לטובה ומשמח אותו) לפני החלטות קשות אלו הם מקצת מהדברים העיקריים שאישה צריכה לעשות אם היא רוצה להשביח את מערכת הזוגיות ולהוציא את הטוב מבן זוג. אישה שתדע לעשות זאת בחוכמה תראה הרבה נחת לא רק מבן זוגה אלא גם מיוצאי חלציה וזהו הרווח הגדול ביותר.