מה לעשות לפני קניית דירה ושיפוץ?

קניתם דירה לפני שיפוץ? הנה כמה דברים שחובה להסתכל עליהם לפני הקניה.

מתכננים לקנות דירה ולשפץ אותה? המאמר הזה בשבילכם, הנה כל הטיפים והדברים החשובים ביותר שתצטרכו להסתכל עליהם רגע לפני שהחלטתם לקנות את הדירה. אל תתביישו לפתוח את ארונות המטבח, על מנת לראות באיזה מצב הם, חפשו טוב על מנת לראות שאין פטריות, טחב, עובש, או תולעי עץ, נזילות.

מה כדאי לבדוק בעת רכישת דירה ?

בידקו באיזה מצב נמצאים ארונות המטבח, גוף המטבח, הצירים והדלתות, בהחלט יכול להיות שגוף המטבח והדלתות טובות ועשויות מעץ סנדויץ ושתצטרכו רק הלבשה למטבח, במקום להחליף את כולו.

בידקו את מצב האריחים במטבח, ברצפה, באמבטיה וכמובן את השיש על מנת להחליט האם ניתן להשתמש בהם או שצריך להחליף הכל. עברו לצנרת, בידקו את לחץ המים בדירה, במטבח,בחדרי האמבטיה, בשירותים, חפשו את שעון המים וראו מה קורה עם הצנרת בדרך,חפשו מתחת לארונות חלודה או כל דבר אחד שיצביע על איכות הצנרת במקום, האם היא אכולה, נוזלת, חלודה, חפשו ריח רע מהצנרת.

אל תשכחו לפתוח ארונות אמבטיה, מזווה , או בוידעם במידה ויש, יכול מאוד להיות שגם במקום זה יהיו כמה דברים שדורשים שינוי. בידקו את דוד השמש/חשמל בדירה, וראו האם ניתן להתשמש בו או האם גם הוא זקוק להחלפה. בידקו ארון חשמל, ואת הממט"ים בלוח, שאלו מתי הוחלף החשמל בדירה והאם יש שם חשמל תלת פאזי או חד פאזי

במידה והדירה/בית שאתם עומדים לרכוש נמצא בקומה אחרונה/פרטי עלו לגג על מנת לראות מה מצב האיטום בגג, האם הוא עבר טיפול או האם הוא דורש תשומת לב מיוחדת שלא חשבתם עליה.

חפשו נזילות מהקירות בתוך הדירה שלכם (יכול להיות שיש נזילה אצל אחד השכנים),חפשו פטריות, סדקים, קילוף קירות , תיקוני טיח. בידקו משקופים דלתות, חלונות וכך תוכלו להעריך את השיפוץ שתצטרכו לבצע בדירה ולדעת האם הוא כולל החלפת דלתות , משקופים ועבודת אלומיניום.

בידקו גם את דלת הכניסה על מנת לראות האם צריך להחליפה,חפשו גם את שביל הכניסה לבית על מנת לראות האם יש משהו בכניסה שדורש תיקון, כמו : תיקון מדרגות, החלפת ריצוף,צבע בכניסה לבית, שליכט צבעוני וכו'… בידקו מזגנים בדירה במידה ויש, האם הם פועלים? האם הם דורשים תיקון מיוחד?

במידה ויש בדירה מחסן צמוד או מחסן בקומת המחסנים רדו לראות מה קורה בתוכו, האם גם הוא זקוק לרענון מיוחד, לצבע, לריצוף? בדקו גם חיצונית את הדירה, האם היא זקוקה לצבע או גם לתיקוני טיח? האם הסורגים זקוקים רק לצבע או להחלפה?

צלמו ורישמו את כל הליקויים,הפכו כל פינה במלי להתבייש ! זה עומד להיות הבית שלכם ורק כך תוכלו לעמוד את גודל השיפוץ וגם תוכלו להתמקח במחיר רגע לפני הקניה.

7 דברים שכדאי לבדוק לפני שקונים דירה

מה לעשות לקראת שיפוץ הדירה ?

לאחר שהחלטתם סופית את מטרת השיפוץ, והתקציב כבר ידוע, רק אז תוכלו לתכנן את עבודות השיפוץ. ישנה שיטה קבועה ומסודרת לשיפוץ בית, קבלן שיפוצים ושלד יכול לעזור הרבה בתכנון סדר הדברים.

שינוי בחלל הבית או הדירה כרוך בהריסה או בנייה של קירות ושינוי גובה המפלסים של רצפות ו/או תקרות.
אתם בטח רוצים ל"פשט" ולהרחיב את חלל הבית.
אם יש לכם לדוגמה חדר אוכל בנפרד מהמטבח, בטח תרצו להרוס את הקיר המפריד, ולקבל חלל גדול ורחב שאפשר לסדר ביתר נוחות.
באופן עקרוני כדאי תמיד לאחד חדרים או חללים בבית ולבטל קירות חוצצים, במקומות שלא דורשים התבודדות ופרטיות.

שאלת נחיצות הקירות חייבת להיות בסיס בשיפוץ ועיצוב הבית.
במילים אחרות אם הקיר לא נחוץ והכרחי – יש לא להרוס!
לפני שהורסים קירות בודקים את הקיר, בודקים אם הקיר הוא קיר תומך או קיר עם עמודים. בודקים בדיקה יסודית שצריכה להתבצע על ידי מומחים:מפקח בנייה מומלץ, אדריכל, מהנדס או קבלן שיפוצים. אם לא תבדקו המבנה עלול להתמוטט וזוהי סכנת נפשות ממש…

שיפוץ קירות וצביעתם מחדש הוא דבר הכרחי בתהליך שיפוץ הבית. בחירת צבע לקירות, הוא לא רק עניין של טעם אלה גם עניין של ניסיון וידע, לכו התייעצו ושאלו בעלי מקצוע.