שירותים לניהול מבנים ציבוריים ופרטיים

כמעט כל אדם מכיר את הסיטואציה, ההתעסקות הרבה בעת ניהול וועד הבית וכל העניינים הסובבים את הבניין, בין אם אתם נוסעים תפקיד רשמי בוועד הבית או שמה אתם דיירים מהמניין בוודאי יצא לכם להיתקל בכאב הראש הכרוך בנושא. דיירים הנושאים בתפקיד רשמי נאלצים במקרים רבים להתמודד עם טענות רבות, דיירים עקשניים וכמות רבה של משימות שחייבות להתבצע וכל זאת בנוסף לעבודה היומיומית שלהם ולמשימות שגם כך הם חייבים לעשות, כתוצאה ממצב זה ישנם לא מעט מקרים בהם נדחקות משימות לתחתית סדר העדיפויות ופשוט לא מבוצעות דבר הגורר עוגמת נפש רבה בקרב דיירי הבניין.

אז מה הוא הפיתרון ? ניהול נכסים !

בתחומי הנדל"ן העסקי שיטה זו נהוגה כבר שנים רבות, הרעיון הוא פשוט חברה מקצועית אשר תפקידה הוא – ניהול נכסים, זה אומנם נשמע מתבקש אך בתחום הדיור הפרטי רק בשנים האחרונות מתחיל הנושא לתפוס תאוצה. חברת הניהול דואגת כאמור לכל הנושאים הקשורים בתפקודו השותף של הבניין, גביית שכר דירה, ניהול נותני שירות חיצוניים, תחזוקה שוטפת של הבניין ולרוב אף מציעה מוקד הזמין לאורך כל שעות היממה בו דיירים יכולים לקבל מענה לכל צרכיהם.
מה הן היתרונות בשיטה – בשלב הראשון מדובר על הסרת האחריות מהדיירים דבר המביא באופן כמעט מיידי להורדת מתחים ישנים בין השכנים, בנוסף מכיוון שמדובר בחברה מסודרת ומקצועית מנוהלים כל תהליכי הבניין, ההוצאות וההכנסות בספרים מסודרים ומאורגנים המאפשרים עבודה יעילה. אחד היתרונות העיקריים הינו זמינות השירות 24/7 כך שגם במצב בו ישנה תקלה באמצע הלילה תמיד ישנו אדם זמין אשר תפקידו הוא לתקן את הבעיה.

מה מחיר עלויות השירות לניהול נכסים ?

כאמור כאשר משווים בין עלויות וועד הבית לעלות החברה לניהול נכסים ניתן למצוא הפרש ניכר, אנשים רבים בעיקר בעלי נכסים עסקיים מעדיפים את הנוחות בניהול חיצוני אשר מאפשרת להם להחזיק בניינים רבים במינימום כאבי ראש אפשריים. את העלויות ניתן להוריד על ידי עבודת תכנון שכוללת הבנת צרכי הבניין והדרישות כגון: גודל, מיקום, מספר דירות, סוגי שטחים ציבוריים ועוד, כאשר קיימים ברשותכם כל הפרטים הרלוונטיים תוכלו לגבת לחברות השונות על מנת לקבל הצעת מחיר ולהשוות בין כולן.

מדוע שלא אשאיר את הדירה לטיפולם המסור של קרובי משפחתי/שכן טוב/עו"ד?

ניהול דירה מושכרת הוא עול שאף אחד לא אוהב לקבל על עצמו. הנכס שלך אמור להניב לך תשואה מקסימאלית במינימום סיכונים. חברה המתמחה בכך תעשה הכל על מנת שתשואה זו תהיה תמיד מקסימאלית בהתאם לנתוני השוק. זכור- לחברה אינטרס ששוויו של הנכס שלך יהיה גבוה ככל האפשר משום שככל שאתה מרוויח יותר גם הם מרוויחים!!!

תקלה בנכס מושכר (חשמל, אינסטלציה וכו') למי פונה השוכר?

במקרה של תקלה בנכס מושכר – החברה אשר לוקחת על עצמה לנהל את הנכס שלך – כל עניין של הנכס לרבות תקלות מכל סוג שהוא, הוא מעתה הבעיה שלהם! החברה שמנהלת את הנכס תבדוק מה הבעיה ובהתאם לכך ישלח בעל מקצוע מתאים, מתוך מאגר בעלי המקצוע שלה , לפתרון הבעיה. חשוב לציין שהעלות של התיקונים תהיה נמוכה בעשרות אחוזים לעומת השוק, וחשבונית על התיקון תשלח היישר לתיבת הדואר שלך.

ועד הבית, האם עלי לדאוג להיות בקשר איתם?

בפירוש התשובה היא לא! אנו מייצגים אותך, בעל הנכס מול ועד הבית, שכמובן כל החלטה שתיערך תהיה בהסכמתך המלאה.

אם אני בעל נכס וגר בחו"ל, ישנם עוד דברים שעלי לדאוג להם?

חברת ניהול נכסים מקצועית נותנת מענה לכל עניין ועניין הקשור בנכס שלך, לרבות ביטוח. ותדאג שאת כל סידורי הנכס שלך תוכל להעביר אליהם בראש שקט ולקבל את שכר הדירה בכל חודש כמו שעון!

עלויות לתחזוקת בית ממוצע

מהי מידת המעורבות שלי כבעל נכס, לאחר מסירתו לחברה לניהול נכסים ?

כוונת החברה השמרתת היא אינה להוציא את בעל הנכס מהתמונה, אלא להיפך. מקפידים לשמור על קשר אישי והדוק עם בעל הנכס. יחד קובעים מהו הסכום המינימאלי להוצאות, אשר מעבר לסכום זה נדרשת יידועו בעניין והסכמתו. כמו כן לפני כל חתימת חוזה עם דיירים נדרש אישור בעל הנדל"ן.

מציאת בעלי מקצוע באופן עצמאי או דרך החברה לניהול הנכס ?

ברשות כל חברה מתמחה מאגר רחב של בעלי מקצוע העובדים עימם ושכן הם סומכים עליהם הן מבחינת האמינות, הן מבחינת האיכות והן מבחינת המחיר, אבל אין זה משנה אם בעל מקצוע העובד עימם יטפל בתקלה או בעל מקצוע מטעמכם, כל עוד יודעים כי הוא אמין, איכותי וזול.

רז פרוייקטים – ניהול ואחזקת מבנים