תרמילאים – המזרח הרחוק

המזרח הרחוק מהווה כבר כמה עשרות שנים טובות את מרכז ההתעניינות של צעירים לטיולים לאחר הצבא. המזרח הרחוק מהווה יעד מספר אחד לטיולים הגדולים שלאחר הצבא ויחד עם דרום אמריקה מהווה המזרח הרחוק אטרקציה בלתי נגמרת של תרמילאים ומטיילים אחרים. לדבר על המזרח הרחוק כחטיבה אחת כאשר אנו לא כוללים את הנגב והגולן בנשימה אחת זה לעשות עוול לאיזור רחב מימדים זה. טיולים למזרח הרחוק מתחילים בכמה נקודות החל מהודו, תאילנד, יפן, הפיליפינים וכדומה. מנקודות אלו ממשיכים תרמילאים בדרכם השונה לאורכה ולרוחבה של יבשת ענקית זו. יש הממשיכים את הטיול הגדול גם לאוסטרליה וניו-זילנד שבחצי הכדור הדרומי מתחת לאיי הפיליפינים.

אין אפשרות במאמר אחד לתאר את כל המקומות האפשריים לטיול במזרח הרחוק ולכן במאמר זה נתמקד בשני מקומות צמודים ומאד מבוקשים בקרב תרמילאים רבים – הודו ונפאל. נפאל היא המדינה הממוקמת בצפון  הודו שהרי ההימלאייה חוצים אותה לאורכה ולרוחבה. הודו היא תת היבשת שהיתה לפנים חלק מהאימפרייה הבריטית ומאז 1947 היא מדינה עצמאית לכל דבר עם מספר התושבים הגדול בעולם אחרי סין (מיליארד הודים גרים בהודו) ויש לה את אחת הכלכלות החזקות בעולם, ולמרות זאת הודו היא ארץ מלאת ניגודים, מלאת רוח וטבע, עוני מחריד לצד עושר בלתי יתואר, מקומות טבעיים מדהימים ויפים לצד מבנים מדהימים כמו פסלי בודהה רבים, הטאג' מאהאל וכדומה.

טיסות להודו ונפאל

כדי להגיע להודו או אל נפאל דרך הודו יש טיסות ישירות מהארץ של חברת אל על וחברות נוספות, וכן טיסות רבות העוברות דרך יעדים באירופה. טיסות להודו נוחתות במומביי ובניו דלהי וזמן הטיסה הוא כשמונה שעות לערך. מחירי הטיסות מגוונים ומתחילים ב 600 דולר ומעלה.

נפאל והודו – אל תצאו ללא ביטוח נסיעות מקיף


טיולים למזרח הרחוק הם מאד אקזוטיים אבל הם כוללים סכנות רבות. לא מדובר בסכנות שצריך להיבהל מהם ולא לעזוב את הארץ בגללן, נהפוך הוא. סכנות אלו קיימות בכל טיול של תרמילאים וההמלצה היא להוציא ביטוח נסיעות מקיף לכל יעד שאתם בוחרים, גם באירופה. טיולים במזרח הרחוק יותר מועדים לסכנות מכיוון שהדרכים יותר משובשות, המרחקים בין המקומות עצומים ולא תמיד נמצאים בסמיכות לעיר גדולה עם שירותי בריאות טובים וכדומה. בנוסף, טיולים הכוללים טיפוס על הרים או ספורט אתגרי אחר מחייבים הוצאת ביטוח בריאות מיוחד ללא כל ספקות.

ביטוח תרמילאים


ביטוח תרמילאים הוא הביטוח הטוב ביותר למטיילים במקומות כמו נפאל והודו ובמיוחד מתאים למטיילים תרמילאים המתכננים לשהות במקומות אלה חודשים רבים. ביטוח תרמילאים הוא פוליסת ביטוח מיוחדת המותאמת לתרמילאים והכוללת הרבה סעיפים מיוחדים לסוג מטיילים זה. בפוליסה ניתנת התייחסות לפגיעה מספורט אתגרי, להטסה רפואית בתוך המדינות ולארץ במידת הצורך וכדומה. הפוליסה מכסה מפני פגיעות גוף שונות במהלך הטיול, וגם שירותי חילוץ ואיתור למקרה של מטייל שהולך לאיבוד בין ההרים וכדומה.

ביטוח נסיעות

 כולל גם ביטוח מטען שמבטיח למטייל את השבת רכושו (שווה ערך כספי) במידה של אובדן, גניבה או שוד. כל פגיעה שהיא בציוד של המטייל תכוסה על ידי הביטוח בסעיף של הכבודה. ניתן להוסיף גם חפצים מיוחדים שרוצים לבטח ולשלם עבורם בנפרד, כמו מצלמה, מחשב נייד, אייפון וכדומה.

את הביטוח הסטנדרטי למטיילים תרמילאים ניתן להרחיב לכל צורה שתבקשו והביטוח הבסיסי מהווה רק הצעה ראשונית. מומלץ להוסיף לביטוח כל דבר שיוכל להיות לעזר במקרה של תקלה או חבלה בטיול. כל ביטוח ניתן להרחבה ונצלו זאת כאשר אתם מתכננים את הטיול הגדול שלכם במדינות המזרח הרחוק